2023 AdEx Benchmark Raporu’na göre, Türkiye, 2023’te Avrupa ülkeleri arasında dijital reklam yatırımları en fazla büyüyen ülke oldu. Dijital reklam alanında Türkiye’deki hızlı büyümede, e-ticaretin yaygınlaşmasının büyük payı var.
AA
Reklam pastasına son dönemde giren ancak girdiği andan itibaren bulunduğu alanı çok hızlı artıran bir mecra dijital alan.
Dijital reklam ve pazarlama sektörünün endüstri birliği olan IAB Europe, Avrupa’daki dijital reklamcılık pazarının 2023 yılında yüzde 11,1 büyüyerek tüm zamanların en yüksek pazar değerine ulaştığını ortaya koydu.
Yayınlanan 2023 AdEx Benchmark Raporu’na göre, dijital reklam yatırımlarının büyüklüğüne göre 29 ülke arasında 8’inci pazar olan Türkiye, yüzde 118’lik rekor büyüme oranıyla 2023’te de en fazla büyüyen ülke konumunda.
Türkiye, 2022 yılında da dijital reklam pazarında en fazla büyüyen ülke olmuştu.
Dijital reklam pazarı yüzde 11,1 büyüdü
Rapora göre, dijital reklam pazarı 2023 yılında yüzde 11,1 büyüyerek 96,9 milyar euro ile tüm zamanların en yüksek pazar değerine ulaştı ve büyüme oranı açısından yüzde 7,3’lük yıllık büyümeye sahip olan ABD pazarını geride bıraktı.
13 pazarda çift haneli büyüme
Türkiye’nin de içinde bulunduğu 13 pazarda çift haneli büyüme gerçekleşirken, Avrupa dijital reklam yatırımlarının yüzde 69’unu İngiltere, Almanya, Fransa, İspanya ve İtalya oluşturdu.
Türkiye’deki dijital reklam yatırımlarının büyüklüğü 3,4 milyar euroya ulaştı
Türkiye’deki dijital reklam yatırımlarının büyüklüğü 2023 sonu itibarıyla 3 milyar 476 milyon euroya ulaştı. Türkiye, enflasyondan arındırılmış yüzde 50 büyüme oranıyla Avrupa ortalamasından 4,5 kat daha fazla büyüme kaydetti.
Görüntülü reklam yatırımları
Görüntülü reklam yatırımları Avrupa genelinde yüzde 13 büyürken, yüzde 18 büyüyen sosyal medya yatırımlarının görüntülü reklamlar içindeki payı yüzde 48’e yükseldi. Bu pay Türkiye’de yüzde 59 olarak gerçekleşti.
Formatlara göre büyüme oranlarına bakıldığında, Türkiye yüzde 180 büyümeyle videoda, yüzde 215 büyümeyle ses reklamlarında ve yüzde 91 büyümeyle arama motoru reklamcılığında Avrupa’da ilk sırada, yüzde 131 büyümeyle görüntülü reklam kategorisinde 2’nci sırada yer aldı.
“Türkiye’de dijital reklamcılığın güçlü ve istikrarlı bir şekilde geliştiği çok açık”
İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) Yönetim Kurulu Başkanı Burak Ertaş, reklam yatırımlarında geleneksel mecralardan dijital mecralara kayışın halen devam etmesi ve gelişen e-ticaret sektörü sayesinde Türkiye’de dijital reklamcılığın etkileyici bir büyüme kaydettiğini belirterek şöyle konuştu:
Türkiye dijital reklamcılık pazarı Avrupa’da sürekli olarak ilk 10’da yer alıyor ve son iki yılda da en hızlı büyüme oranına sahip ülkeyiz. Enflasyondan arındırılmış yüzde 50’lik büyüme oranıyla Türkiye’de dijital reklamcılığın güçlü ve istikrarlı bir şekilde geliştiği çok açık.
Haber Kaynağı: Anadolu Ajansı (AA)