Apple, yıllardır devam ettirdiği ve neredeyse gelenek haline gelen ürün lansman takvimini değiştirmeyi düşünüyor. Bu, şirketin ürünlerini belirli bir tarihte piyasaya sürme zorunluluğunu ortadan kaldırarak kalite kontrolünü artıracak gibi duruyor.
Apple, ürün lansman takviminde esnekliğe geçiyor
Apple, yıllardır devam ettirdiği ürün lansman takviminden uzaklaşarak daha esnek bir yaklaşıma geçiş yapabilir. Bloomberg’in haberine göre, tedarik zinciri sorunları ve yazılım gecikmeleri, teknoloji devinin yıllık döngüye dayalı bu yaklaşımını yeniden değerlendirmesine yol açtı.
Yaklaşık 20 yıldır iPhone, iPad, Mac ve Apple Watch gibi önemli ürünlerini yıllık olarak yenileyen Apple, artık cihazları ve güncellemeleri hazır olduklarında kullanıma sunacak. Bu değişikliğin amacı ise kalite kontrolünü iyileştirmek ve lansmanlarda eksik yazılım veya özelliklerin önüne geçmek olacak.
Örneğin iPadOS 18 güncellemesinin önemli işlevleri, beklenen çıkış tarihine yetişemeyen geliştirme zorlukları nedeniyle ertelendi. iOS 18 şu anda kullanılabilir olsa da, Apple Intelligence ile sunulacak yapay zeka yenilikleri henüz dağıtıma çıkmadı.
Artırılmış gerçeklik ve yapay zeka gibi farklı kategorilere de genişleyen şirketin ekosistemi giderek karmaşıklaşıyor. Esnek bir lansman yaklaşımı ise şirketin bu büyümeyi daha iyi yönetmesine ve müşteri deneyimini önceliklendirmesine yardımcı olabilir.
Önümüzdeki yıllardan Apple’dan daha az ürün ve yazılım güncellemesi görebiliriz. Ancak bu değişim, sorunların kullanıcılara sunulmadan önce daha hızlı çözülmesi ve gerçek anlamda yükseltme almış ürünler tanıtması anlamına geliyor.