Ticaret Bakanlığı, dijital dünyada hızla büyüyen ve bir sektör haline gelen influencer alanında yeni bir düzenlemeye imza atarak sosyal medya influencer ve fenomenlerine yönelik bir eğitim programı başlatıyor.
Yapılan açıklamaya göre bu program Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Reklam Özdenetim Kurulu iş birliğiyle sosyal medya etkileyicilerinin daha sorumlu ve etik bir reklam anlayışını benimsemeleri için oluşturuldu. Program kapsamında en az 300 bin takipçiye sahip kişiler iki ayda bir kez eğitim alacak.
Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı başlıyor!
Bakanlık, sosyal medya üzerinden yapılan reklamların tüketicilerin alışveriş kararlarını doğrudan etkilediğine dikkat çekti. Dijital platformlarda artan reklam faaliyetleriyle birlikte tüketicilerin yanıltılma veya mağdur olma riskinin yükseldiğini belirten Bakanlık, bu eğitim programının sosyal medya reklamcılığında etik standartların sağlanması açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.
Yapılan açıklamada dijitalleşmenin getirdiği gelişmelerin reklam içeriklerinde daha hassas ve dürüst bir yaklaşımı gerektirdiği ifade edildi. Eğitim programı ise influencerların pazarlama iletişiminde yasal ve etik ilkeleri öğrenmeleri, tüketici haklarını koruyucu adımlar atmalarını sağlayacak bir içeriğe sahip olacak.
Katılımcılar sosyal medya reklamlarında etik kurallar çerçevesinde nasıl hareket etmeleri gerektiğinden vergi mevzuatına, reklamda kişisel verilerin korunmasından güncel tüketici haklarına kadar geniş kapsamlı konularda bilgi edinecekler.
İlk etapta 300 bin takipçi ve üzeri kitleye hitap eden influencerların dahil olacağı bu eğitim programı iki ayda bir düzenlenecek. Eğitimin yüz yüze gerçekleşeceği belirtiliyor ve bir yıl boyunca devam edecek. Bu süre zarfında influencerlar reklam yaparken dikkat etmeleri gereken temel kuralları öğrenerek sosyal medya kullanıcılarına daha doğru ve güvenilir içerikler sunmayı hedefleyecek.